Pennor med företagsnamnet

Pennor med företagsnamnet

Morsning korsning bloggen! Jag sitter här vid skrivbordet och fixar innan det är dags för helg. Det var någonting som slog mig nu när jag suttit här och skrivit på massa papper en stund. Jag la märke till att pennan jag använder inte är vilken vanlig penna som helst utan den är från ett företag som vi har gjort mycket affärer med. Det gav mig faktiskt en tanke, presentreklam är kanske en riktigt bra investering. Jag tror definitivt inte att jag är den enda personen som sitter med just en sån penna vilket måste betyda att jag inte heller är den enda som lagt märke till vilket företag den tillhör. Det intressanta i fråga är hur många som faktiskt kontaktat det här företaget på grund av presentreklam. För mig hade det varit kul att se om det ger några försäljningar och i så fall hur många. Nu när det är semestertider så kommer inte jag ingå i några med affärer på ett par veckor men hade jag suttit här om två månader så hade jag garanterat kontaktat de företaget och frågat om de hade fått in något nyinkommet. Jag fascineras över hur människor och företag alltid hittar nya sätt för att marknadsföra sig. Presentreklam och gåvor är enligt mig ett ypperligt sätt för att kunna knyta till sig nya kontakter. Det är inte alls som att lägga en broschyr i brevlådan eller skicka ut en annons till mejlen, utan med presentreklam får man oftast något som man har nytta av och det är den omedvetna reklamen som gör nytta. Den vi kanske inte tänker på vid första anblicken, men som vi sedan påminns om vid jämna mellanrum. Pennor är ett utmärkt exempel på presentreklam, de flesta människorna behöver en penna oavsett vad man arbetar med. Jag ska nog undersöka den här metoden lite mer och se om vi på företaget kan göra något liknande.  


Kommentarer är stängda.